Erasmus+ projektas „Įtrauki ir žalia mokykla su tarptautiniu požiūriu“
Erasmus+ projektas „Įtrauki ir žalia mokykla su tarptautiniu požiūriu” (Nr. 2022-1-LT01-KA122-SCH-000078937) – pirmoji galimybė įsilieti į Erasmus mokyklų tinklą, tad juo buvo siekiama:
1) dviems mokyklos darbuotojams (mokytojams) sudaryti galimybes kelti kvalifikaciją tarptautiniuose projektų organizavimo ir valdymo bei fizinio aktyvumo ir sveiko gyvenimo būdo mokymuose;
2) sudaryti galimybę mokiniams dalyvauti trumpalaikiame grupiniame mobilume, susijusiame su STEAM ir ekologinėmis veiklomis (išmaniojo šiltnamio kūrimu, organine augalininkyste ir gyvulininkyste), įsitraukiant į netradicines ugdomąsias veiklas kartu su bendraamžiais iš Norvegijos.
Mokinių mobilumas
8-os klasės mokiniai kartu su juos lydinčiais mokytojais dalyvavo grupinėje mobilumo veikloje Norvegijoje. Čia, kartu su Buskerud vidurinės mokyklos mokiniais, „Pažinimo medžio” grupė įsitraukė į praktines veiklas, susijusias su organine augalininkyste ir moderniais ūkio valdymo metodais, susipažino su organinių atliekų kompostavimo ir žiedinės ekonomikos įgyvendinimo principais, norvegų kultūra ir tradicijomis, dalijosi savo patirtimi įgyvendinant STEAM projektus Lietuvoje, visos savaitės metu pildė elektroninį Dienoraštį.
Erasmus+ projektas „Įtrauki ir žalia mokykla su tarptautiniu požiūriu” (Nr. 2022-1-LT01-KA122-SCH-000078937) įgyvendintas 2022 m. birželio 1 d. – 2023 m. rugpjūčio 31 d. laikotarpiu.
Projekto tikslai ir rezultatai
1 tikslas: Didinti mokyklos bendruomenės galimybes dalyvauti tarptautinėse veiklose.
PMSE+ organizuotų projektų vadybos mokymų metu mokyklos projektų koordinatorė užmezgė gyvus kontaktus su Graikijos, Turkijos, Ispanijos, Italijos, Latvijos, Vokietijos mokytojais ir mokyklų Erasmus+ programos koordinatoriais, kurie ne tik dalijosi gerąja praktika, bet išsamiai susipažino ir su „Pažinimo medžio” veikla bei interesais. Kursų metu didelis dėmesys buvo skiriamas pagrindinių reikalavimų, taikomų rengiant ir įgyvendinant Erasmus programos KA1 ir KA2 projektus, aptarimui, paraiškų planavimo praktikai.
Grįžusi iš kursų projektų koordinatorė mokyklos bendruomenei pristatė „Erasmus” programą ir jos galimybes, aktualiausius projektų planavimo ir įgyvendinimo aspektus. Įsteigta Erasmus projektų valdymo darbo grupė, organizuotos diskusijos apie tarptautinio bendradarbiavimo poreikį ir naudą, dar kartą peržiūrėtas akredituoto Erasmus mobilumų projekto planas, kuris bus pradėtas įgyvendinti nuo 2023 m. rugsėjo mėn., pradėtas planuoti naujas partnerysčių (KA2) projektas.
Visa tai turėtų suteikti daugiau galimybių mokyklos „Pažinimo medis“ darbuotojams kelti kvalifikaciją, o mokiniams – mokytis bendradarbiaujant su kitų kultūrų bendraamžiais, ko ir buvo siekiama pirmuoju projekto tikslu.
2 tikslas: Skatinti mokinių fizinį aktyvumą ir sveiką gyvenimo būdą.
Fizinio lavinimo mokytoja dalyvavo PMSE+ organizuotuose kursuose, kurių metu įgijo žinių apie naujausias sveikos gyvensenos metodikas ir išbandė įvairius praktinius užsiėmimus atvirose erdvėse: orientavimosi ir ištvermės treniruotes, laipiojimo po kalnus ir irklenčių sporto užsiėmimus, Jugaad iššūkio, japonų kaligrafijos, vizualinės atminties, koncentracijos, atsipalaidavimo praktikas ir kt.
Grįžusi po mokymų pedagogė kūno kultūros pamokose pritaikė keletą naujų kursuose išmoktų metodų, tęsia nuotolinį bendravimą su fizinio lavinimo mokytojais iš kitų šalių, kartu su Erasmus komanda planuodama kitų metų mokinių trumpalaikio mobilumo veiklas.
„Pažinimo medžio” gimnazijos kolegoms fizinio lavinimo mokytoja vedė praktinį seminarą – dirbtuves, kurių metu pradinių klasių, progimnazijos ir gimnazijos mokytojams pristatė Erasmus kursų metu išmoktus kvėpavimo, atsipalaidavimo ir koncentracijos metodus, kuriuos jie galės naudoti darbo praktikoje su mokiniais. Pedagogė taip pat parengė „Body-Mind-Nature“ užsiėmimų ciklą 8-12 klasių mokiniams, kurį įgyvendins 2023-2024 mokslo metais bei stebės, kaip naujų metodų pritaikymas leidžia daugiau vaikų įsitraukti į aktyvias fizines veiklas, susidomėti sveiku ir aktyviu gyvenimo būdu.
3 tikslas: Skatinti mokinių įsitraukimą ir lyderystę prisidedant prie vieningos organizacijos kultūros.
Mokinių trumpalaikio grupinio mobilumo veiklos buvo tiesiogiai susijusios su mokslo metų eigoje įgyvendinamu STEAM projektu – mokyklos bendruomenės šiltnamio kūrimu. Išmaniuosius šiltnamius mokyklos darželių ir pradinių klasių vaikams konstravo 8 ir 9 kl. mokiniai, o patys aktyviausi projekto dalyviai turėjo galimybę mokslo metų pabaigoje vykti į mokyklą Norvegijoje.
2023 mokslo metų pabaigoje mokiniai kartu su bendraamžiais norvegais Buskerud vidurinėje mokykloje įsitraukė į praktines veiklas, susijusias su organine augalininkyste ir gyvulininkyste, susipažino su organinių atliekų kompostavimo ir žiedinės ekonomikos įgyvendinimo principais, norvegų kultūra ir tradicijomis, dalijosi savo patirtimi įgyvendinant STEAM projektus Lietuvoje.
Kitais mokslo metais mobilume dalyvavę moksleiviai bus skatinami įgytomis žiniomis pasidalyti su kitų klasių bei ugdymo pakopų mokiniais ir tęsti mokyklos bendruomenės šiltnamio projektą, įgyvendinant STEAM veiklas, susijusias su augalininkyste ir organinių atliekų perdirbimu.
Įsimintiniausius įspūdžius, patirtus trumpalaikio grupinio mobilumo metu, moksleiviai aprašė elektroniniame Dienoraštyje.
Vis didėjantis mokyklos bendruomenės susidomėjimas tarptautinio bendradarbiavimo galimybėmis rodo, jog dalyvavimas projektų vadybos kursuose prisidėjo prie tarptautiškumo dimensijos organizacijoje plėtros.
Tikime, jog patirtis, įgyta PMSE+ organizuotuose „Body-Mind-Nature” kursuose, paskatins daugiau „Pažinimo medžio” moksleivių ir kitų bendruomenės narių įsitraukti į aktyvias fizines veiklas, susidomėti sveiku ir aktyviu gyvenimo būdu.
Mokiniams projektas ne tik suteikė naudingų praktinių žinių bei įgūdžių, bet ir padidino jų motyvaciją mokytis, ugdė lyderystės įgūdžius, mokėjimo mokytis kompetenciją ir leido prisidėti prie vieningos „Pažinimo medžio“ organizacijos kultūros.
Nuo 2023 mokslo metų pradedame įgyvendinti akredituotą „Erasmus” mobilumų projektą, kuris suteiks dar daugiau galimybių visiems „Pažinimo medžio” bendruomenės nariams įgyti naudingos tarptautinės patirties, kuri leis visapusiškai augti kaip asmenybėms ir tobulėti profesinėje srityje.