• NordPlus proj 3

NordPlus Junior projektas „Nature’s Harmony – Exploring Cultural Heritage”

„Pažinimo medžio” gimnazijos komanda (projekto koordinatoriai) su partneriais – vidurinių mokyklų atstovais iš Latvijos, Norvegijos ir Danijos – susitiko 2024 m. rugsėjo 27-30 d. Bergene. Parengiamojo vizito metu komanda kūrė naujo NordPlus Junior projekto viziją, kėlė tikslus ir dalijosi veiklų idėjomis paaugliams.

Projekto komanda

NordPlus Junior projektą „Nature’s Harmony – Exploring Cultural Heritage” (Nr. NPJR-2024/10061) įgyvendina:

  • „Pažinimo medis” (koordinatorius) – mokykla Lietuvoje;
  • „Halvorsminde Efterskole og Fri Fagskole– mokykla Danijoje;
  • „Sigulda State gymnasium– mokykla Latvijoje;
  • „Bergausis” – mokykla Norvegijoje.

Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 2024 08 01 – 2024 12 31.

Parengiamojo vizito data: 2024 m. rugsėjo 27-30 d.

Susitikimas Bergene

Susitikę mokytojai kartu kūrė naujojo NordPlus Junior projekto viziją, kuri susijusi su Baltijos ir Šiaurės šalių kultūrų bei gamtos pažinimu per žygius. Buvo planuojamos būsimos projekto veiklos, kurios apims žygius gamtoje, kultūrinius mainus per literatūrą, muziką, šokius ir maisto tradicijas. Pagrindinis dėmesys bus skiriamas bendrųjų kompetencijų ugdymui, pasirengimui atsakingam savarankiškam gyvenimui ir sveikam gyvenimo būdui. Parengiamojo vizito metu mokytojai aptarė, kokios žygiavimo ir gamtos pažinimo veiklos gali padėti formuoti draugystes, skatinant bendradarbiavimą tarp paauglių ir stiprinant jų santykį su gamta.

Pagrindinės gairės būsimajam NordPlus Junior projektui:

  1. Paauglių psichikos sveikatos ir asmeninio augimo palaikymas: žygiavimo veiklos mokys paauglius (15–18 metų) valdyti stresą, ugdyti emocinį atsparumą ir savivoką, skatindamas juos išeiti iš komforto zonos ir rasti vidinę ramybę.
  2. Kultūrinio paveldo tyrinėjimas ir tarpkultūrinis supratimas: mokiniai turės galimybę tyrinėti įvairias kultūrines Lietuvos, Danijos, Norvegijos ir Latvijos tradicijas per muzikos, amatų, maisto pažinimą.
  3. Patirtinis mokymasis ir gyvenimo įgūdžiai: mokiniai bus skatinami prisiimti asmeninę atsakomybę žygių metu, įsitraukiant į įvairias veiklas, susijusias su išgyvenimu gamtoje, o tai ugdys jų lyderystę, problemų sprendimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.
  4. Ilgalaikių švietimo išteklių kūrimas: projekto metu mokiniai kurs įrankius: „Mindful Hiking Toolbox“ ir „Open Diary“, kurie padės mokiniams ir mokytojams dalytis patirtimi, skatins savirefleksiją ir užtikrins projekto tęstinumą.
  5. Tarptautinio bendradarbiavimo ir švietimo inovacijų stiprinimas: Projektas skatins ilgalaikius partnerystės ryšius tarp šalių, dalijantis žiniomis ir inovatyviais švietimo metodais, kurie prisidės prie bendrų iniciatyvų ateityje.