• Image Not Found On Media Library

NordPlus Junior projektas „School Community Greenhouse”

Mokyklos bendruomenės šiltnamio idėja apjungia visas ugdymo pakopas, kviesdama atsigręžti į gamtą, kartu sodinant, auginant ir tyrinėjant augalus, kuriant šiltnamius. Projekto laikotarpis: 2022 – 2024 m.

Projekto komanda

NordPlus Junior projektą „School Community Greenhouse” (Nr. NPJR-2022/10090) įgyvendina:

  • „Pažinimo medis” (koordinatorius) – mokykla Lietuvoje;
  • „Lasnamäe Gümnaasium– mokykla Estijoje;
  • „Krotes Kronvalda Ata elementary school– mokykla Latvijoje;
  • „Buskerud Videregående Skole” – mokykla Norvegijoje.

Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 2022 08 01 – 2024 12 31.

Pagrindinės projekto vertybės – bendradarbiavimas ir mokymasis vieniems iš kitų, įtrauktis ir įvairovė, ekologija, tarpdiscipliniškumas.

325658229_886783706105799_4839381998478757863_n
1666173278667
1666173278671

Projekto „School Community Greenhouse” įgyvendinimo laikotarpiu partneriai tarpusavyje dalijasi savo patirtimi ir žiniomis, kurios tampa pagrindu rengiant bendrą ugdymo programą. Projekto veiklos skirtos visai mokyklos bendruomenei: darželių vaikams, pradinės, pagrindinės ir vidurinės pakopų moksleiviams. Viso projekto įgyvendinimo laikotarpiu skatinamas tarpdalykinis mokytojų bendradarbiavimas, taip pat bendros veiklos, įtraukiančios skirtingų ugdymo pakopų vaikus.

Kiekvienas partneris projekte yra atsakingas už dalijimąsi patirtimi tam tikrose srityse.

Projekto logotipą sukūrė Lasnamäe Gümnaasium mokinė Sofiya Russova.

Pažinimo medis yra projektą koordinuojanti organizacija, atsakinga už technologinių sprendimų taikymo paieškas konstruojant šiltnamius, mokslinius biologijos ir chemijos tyrimų metodus, mokymosi tyrinėjant metodikos pritaikymą vykdant STEAM tyrimus.

Lasnamäe Gümnaasium yra atsakingi už mokslinius metodus, praktinius eksperimentus, tarpdalykinio bendradarbiavimo klausimus, susijusius su šiltnamiais ir sodininkyste.

Krotes Kronvalda Ata pagrindinė mokykla yra atsakinga už metodus, susijusius su sodininkyste, kurie skatina tyrinėjimo kompetencijas ir skirtingų amžiaus grupių (darželio, pradinės ir vidurinės mokyklos) vaikų bendradarbiavimą, taip pat – sveikos gyvensenos klausimus.

Buskerudo vidurinė mokykla yra atsakinga už klausimus, susijusius su organinių atliekų tvarkymu, atsižvelgiant į biocirkuliacinę ekonomiką (organinių išteklių recirkuliacija), ekologinę sodininkystę ir kompostavimą, žemės ūkio procesų pažinimą.

317370764_10162223469454128_5535719971194127752_n
8 kl
8,9 kl

Projektas „School Community Greenhouse” įgyvendinamas 5 etapais:

  1. Mokytojų tarpusavio dalijimasis patirtimi apie STEAM dalykų mokymo metodus ir būdus dirbant su vaikais. Konkrečių veiklų, susijusių su šiltnamiais ir sodininkyste, kūrimas ir išbandymas. Šiame etape ketinama surengti keturis partnerių susitikimus – po vieną kiekvienoje dalyvaujančioje šalyje.
  2. Tarpdalykinės STEAM idėjomis grindžiamos edukacinės programos sukūrimas ir įtraukios mokyklos bendruomenės kultūros, grįstos sodininkystės veikla, kūrimas.
  3. Sukurtos programos išbandymas ir patvirtinimas. Šis etapas suteikia partneriams galimybę pamatyti silpnąsias parengtos programos dalies vietas ir atlikti reikalingus pakeitimus, pataisymus ir patobulinimus.
  4. Viešinimo veikla.
  5. Projekto valdymas.

Susitikimas Vilniuje

Pirmasis partnerių susitikimas įvyko 2022 m. spalio 13-17 dienomis Vilniuje. Vizito metu partneriai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos bei Norvegijos susipažino vieni su kitais, pasitvirtino detalų projekto darbų planą, dalijosi atsakomybėmis, aptarė skirtingus ugdymo metodus. Taip pat apsilankė dviejuose VU Botanikos soduose, kur pasisėmė įkvėpimo būsimo projekto įgyvendinimui, sudalyvavo aktyviose veiklose su „Pažinimo medžio” vaikais.

Iki kito susitikimo Taline, partneriai kūrė ir išbandė naujus edukacinius metodus, susijusius su augalininkystės veikla, dirbo su mokiniais ir ruošėsi dalytis patirtimi bei atradimais vieni su kitais.

Susitikimas Taline

Kovo 30-balandžio 3 dienomis vyko antrasis partnerių susitikimas Taline, Lasnamäe Gümnaasium. Jo metu susipažinome su mokykla bei Estijos švietimo sistema, stebėjome 11 kl. biologijos ir 6 kl. gamtos mokslų pamokas, aptarėme mokykloje įgyvendinamas STEAM veiklas, apžiūrėjome gimnazijos edukacines erdves, lankėmės Talino Botanikos bei Zoologijos soduose.
Susitikimo metu kiekvienas projekto partneris pasidalijo patirtimi, įgyta mokyklose įgyvendinant ugdymo veiklas, susijusias su šiltnamių konstravimu, augalininkyste, vykdomais STEAM tyrimais. Pažinimo medžio komanda pasidalijo mokslinių tyrimų metodika, kurią taiko kartu su 8 kl. mokiniais atlikdami trąšų įtakos ridikėlių auginimui tyrimą, pristatė, kaip 8 kl. ir 9 kl. klasių mokiniams sekasi kurti išmaniuosius šiltnamius bei supažindino partnerius su gairėmis, kurios kitame projekto etape bus naudojamos kuriant metodinę medžiagą. Krotes Kronvalda Ata mokyklos atstovės pasidalijo patirtimi, kaip su augalais susijusias STEAM veiklas įgyvendina kartu su darželio ir pradinės mokyklos mokiniais. Mokytojas iš Buskerud vidurinės mokyklos atskleidė, kaip sekasi vykdyti su organinių atliekų kompostavimu susijusius tyrimus. Lasnamäe Gümnaasium pedagogės pasidalijo patirtimi auginant daržoves skirtingo apšvietimo sąlygomis, planais netolimoje ateityje mokyklos kieme pastatyti šiltnamį.

Susitikimas Amote

Trečiasis partnerių susitikimas įvyko 2023 m. rugpjūčio 23-27 dienomis netoli Drameno esančiame Norvegijos miestelyje Amot, kur įsikūrusi Buskerund vidurinė mokykla.

Susitikimo metu mokytojai lankėsi Buskerund mokyklos žemės ūkio bei sodininkystės departamentuose, galvijų bei žirgų skyriuose, susipažino su skirtingų atliekų, susidarančių mokykloje, kompostavimo principais, šio proceso nauda, šioje srityje mokinių atliekamais tyrimais, taip pat mokykloje taikomais žiedinės ekonomikos principais.

Tradiciškai buvo aplankytas Oslo Botanikos sodas. Mokytojai taip pat nuvyko į Gamtos istorijos muziejų, kuris sužavėjo zoologijos bei klimato kaitos ekspozicijomis. Darbinių sesijų metu projekte dalyvaujantys mokytojai dalijosi savo mokyklose vykdomais tyrimais.

Lietuvos komanda papasakojo, kaip praeitais mokslo metais mokiniams sekėsi konstruoti išmaniuosius šiltnamius, pristatyti juos konferencijose Lietuvoje, taip pat plėtoti trąšų įtakos ridikėlių auginimui tyrimą ir kokie STEAM tyrimai planuojami ateinančiais mokslo metais.

Partneriai iš Estijos pasidalijo, kaip sekasi auginti daržoves jų turimame mokyklos bendruomenės šiltnamyje, džiaugėsi puikiu mokinių įsitraukimu ir motyvacija jame dirbti, papasakojo apie planus tęsti šviesos įtakos augalų auginimui tyrimus.

Kolegos iš Latvijos pristatė mokinių konstruotas augalų laistymo sistemas ir papasakojo apie pasiruošimą būsimam projekto partnerių susitikimui Liepojoje spalio mėnesį.

Susitikimas Krote

2023 m. spalio 19-22 dienomis vyko ketvirtasis partnerių susitikimas Latvijos Krotes Kronvalda Ata pagrindinėje mokykloje, kuriame dalyvavo mokytojai ir projekto koordinatoriai iš Norvegijos, Latvijos, Estijos ir Lietuvos.
Išvykos metu partneriai lankėsi Krotes pagrindinėje mokykloje ir darželyje, stebėjo ir vertino mokyklos 4-H klubo (https://4-h.org/about/) mokinių rengtus projektus susijusius su augalininkyste.
Mokytojai susipažino su mokyklos struktūra, stebėjo sukonstruotus šiltnamius, laistymo sistemas ir atliekamus eksperimentus uždarose, mokinių paruoštose ekosistemose. Darbinių sesijų metu partneriai aptarė būsimo finalinio susitikimo struktūrą ir formatą balandžio mėnesį Vilniuje, ruošė projektinę medžiagą baigiamiesiems darbams.
Susitikimo organizatoriai pakvietė mokytojus aplankyti Lielbatas šaltinį, Rieszupes smėlio urvus, Kuldigos bei Liepojos miestus. Didelio susidomėjimo sulaukė apsilankymas sode, kuriame iš karklų auginamos kėdės, šviestuvų gaubtai ir kt.

Baigiamasis projekto renginys Vilniuje

NordPlus projekto „School Community Greenhouse” („Mokyklos bendruomenės šiltnamis”) baigiamąjį renginį organizavo projekto koordinatoriai – „Pažinimo medžio” mokykla. Dalyviai iš Latvijos Krotes Kronvaldos pagrindinės mokyklos ir Estijos Lasnamae gimnazijos buvo pakviesti dalyvauti tarptautinėje STEAM savaitėje, kuri vyko balandžio 8-12 d. Vilniuje. Tuo pat metu gimnazijoje taip pat svečiavosi mokiniai ir mokytojai iš Slovakijos ir Rumunijos, o tai tik pastiprino kultūrinių mainų ir tarptautinio bendravimo galimybes.

Screenshot 2024-04-18 at 14.35.56
436340673_10163351258709128_1376823370127180704_n
Screenshot 2024-04-18 at 14.42.27
Savaitės trukmės STEAM veiklų programa „Pažinimo medžio” gimnazijoje skatino mokinių ir mokytojų inovatyvumą, kūrybiškumą ir bendradarbiavimą. NordPlus projekto partneriai tarpusavyje dalijosi atrastais ir dvejų metų laikotarpiu išgrynintais ugdymo metodais, įgyta patirtimi, organizuodami ir dalyvaudami įvairiose praktinėse STEAM veikose, susijusiose su augalais ir gamta. Buvo pristatomi mokinių tyrimų apie kompostavimą rezultatai, organizuojamos šiltnamių ir biosienelių konstravimo dirbtuvės, augalinio muilo gamybos užsiėmimai, taip pat vyko žygis vaizdingoje gamtinėje Lietuvos vietovėje.
Screenshot 2024-04-18 at 14.49.54
Screenshot 2024-04-18 at 14.35.16
Screenshot 2024-04-18 at 14.41.52
Apsilankymai „Pažinimo medžio” darželiuose leido pajusti tikrąją dvejų metų partnerių bendradarbiavimo vertę – progimnazijos mokinių sukonstruotuose šiltnamiuose jau puikavosi pirmieji pavasariniai mažųjų sodinukai, kviečiantys pažinti augalus ir praktiškai tyrinėti augalininkystės ypatumus. Partneriai iš Latvijos vedė dirbtuves, kurių metu jaunieji sodininkai galėjo susipažinti su daržovių pavadinimais įvairiomis kalbomis, o lietuviai organizavo akmenų ir vaikų lipdytų molinių indelių dekoravimą akriliniais dažais. „Pažinimo medžio” mokyklos filialo Kaune bendruomenė šiltai pasitiko projekto koordinatorius ir dalyvius. Estai vaikams padovanojo praktinę veiklą su intriga – kai pasodinti augalai išdygs, darželinukai turės juos atpažinti ir galės netgi paragauti! Apsilankymas VDU Botanikos sode leido giliau pažinti gamtą, išgirsti naudingų istorijų apie augalų įvairovę, jų sodinimą ir priežiūrą.
Screenshot 2024-04-18 at 14.36.55
Screenshot 2024-04-18 at 14.33.47
Screenshot 2024-04-18 at 14.44.58
Projektas „School Community Greenhouse” tęsis iki 2024-ųjų metų pabaigos. Pailsėje ir sugrįžę į darbus po baigiamojo renginio mokytojai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Norvegijos tęs darbą su projekto metodine medžiaga, kad parengtų du leidinius – Mokytojo knygą ir Pratybas mokiniams – kurie užtikrins ilgalaikę projekto išliekamąją vertę.