STEAM projektai, įgyvendinami mokykloje
„Pažinimo medžio” mokykloje visos STEAM veiklos yra integruotos į įvairių dalykų pamokas, atitinka ugdymo turinį ir remiasi mokytojų tarpusavio bendradarbiavimu. STEAM projektuose yra naudojami mokslinio tyrinėjimo principai, sąmoningai kreipiant dėmesį į tai, kuris mokymosi tyrinėjant lygmuo mokiniams keltų įveikiamus iššūkius.
STEAM ugdymas remiasi tokiais esminiais principais:
★ Integralumas/ tarpdiscipliniškumas
★ Pritaikomumas/ praktiškumas
★ Patirtinės/ tiriamosios veiklos
★ Į mokinį orientuotas mokymas
STEAM ugdymo modelio įgyvendinimas
Mokslo metų pradžioje kiekvienai klasei (dalyvauja 5-10 klasės) skiriama STEAM projekto tema, į kurią mokiniai gilinasi per įvairių dalykų pamokas, o kovo 10 dieną rezultatus pristato mokyklos bendruomenei STEAM dienos metu. Šio STEAM ugdymo modelio įgyvendinimui didžiausią pridėtinę vertę kuria ne tik mokyklos bendruomenės narių darnus darbas kartu (į progimnazijos veiklas įsitraukia ir darželių grupės bei pradinės klasės pagal galimybes), bet ir bendradarbiavimas su įvairiais socialiniais (mokslo, kultūros įstaigomis ir pan.) bei tarptautiniais partneriais (vykdome „NordPlus“ ir „Erasmus“ projektus, kurie yra kai kurių klasių įgyvendinamų STEAM projektų integrali dalis).
STEAM – iš anglų kalbos kilęs akronimas, kuriame užšifruotos disciplinos:
- S – biologija, chemija, fizika, aplinkos mokslas, geologija…
- T – kompiuterių ir informacinės sistemos, programavimas, 3D modeliavimas, žaidimų kūrimas…
- E – chemijos, kompiuterių, elektronikos, mechanikos ir kt. inžinerinės sritys
- A – visų rūšių menai/ visos kitos disciplinos
- M – matematika, statistika